Kiekvienas vairuotojas nori automobilio, kuris būtų patikimas ir nepavestų netinkamais momentais. Patikimumas yra vienas iš pagrindinių aspektų, pagal kuriuos vairuotojai renkasi automobilius. Tačiau, kad ir kiek nepriekaištingai ir tvirtai yra sukonstruotas automobilis, jo priežiūra turi didžiulę įtaką patikimumui.
Štai trumpas gidas, apibūdinantis būtiniausius remonto ir patikros darbus įveikus tam tikrą atstumą. Turėkite omenyje, kad tikslūs periodai priklauso nuo gamintojo, todėl būtinai patikrinkite informaciją vartotojo vadove.
10 tūkst. kilometrų
Vairuotojai vidutiniškai per pusmetį įveikia 10 000 kilometrų, o per tiek laiko variklio alyva jau gali prarasti kai kurias gerąsias savybes. Variklinė alyva yra pats svarbiausias skystis automobilyje. Nuo jos būklės ir kokybės priklauso variklio dėvėjimasis. Laiku nepakeitus alyvos ir filtro, variklis pasiekia aukštesnę darbinę temperatūrą, vidinės dalys dėvisi greičiau ir netgi kyla rizika sugadinti variklį.
Įveikę 10 tūkst. kilometrų taip pat galite atidžiai patikrinti padangas, pamatuoti jų protektoriaus gylį. Valytuvus irgi rekomenduojama keisti kas 6-12 mėnesių. Tik atminkite, kad valytuvai pagal automobilį būna skirtingų ilgių, su skirtingų rūšių tvirtinimais.
30 tūkst. kilometrų
Pravažiavę 30 000 kilometrų jūs turėtumėte ne tik iš naujo atlikti visus 10-tūkst. kilometrų ribos darbus, bet ir pakeisti oro, salono bei kuro filtrus. Lietuvos gatvėse vis dar dauguma automobilių turi vidaus degimo variklius, kurių veikimui būtini du dalykai – degalai ir oras. Kuro filtrai neleidžia nešvarumams patekti į automobiliui ypatingai svarbią ir sudėtingą kuro sistemą, o užsikimšę jie gali nepraleisti pakankamai degalų. Ta pati situacija gali būti pritaikoma ir oro filtrui. Keiskite juos ne rečiau nei kas 30-tūkst. kilometrų, kad automobilis veiktų kokybiškai ir pilnavertiškai.
Vairuotojai dažnai ignoruoja salono filtrą, kuris filtruoja orą, kuriuo kvėpuojama viduje. Iš tiesų tai turėtų būti vienas iš svarbiausių filtrų, kadangi ilgainiui jis nebesulaiko dulkių ir alergenų ir tuomet viskas patenka į automobilio saloną. Jeigu po ilgo laiko arba išvis pirmą kartą jis yra keičiamas, tai poveikis jaučiasi akimirksniu – gaivesnis oras salono viduje.
100 tūkst. kilometrų
Nuolatos naudotų automobilių rinkoje besisukantys pardavėjai žino, kad 100 tūkst. kilometrų rida automobilyje yra kritinė. Ties šia riba turi būti pakeista ir patikrinta daug mechaninių ir elektroninių mazgų, o šitą dalyką žino tikrai ne visi pirkėjai.
Jeigu savo automobiliu pravažiavote 100 000 kilometrų, būtina atlikti šiuos darbus:
- Patikrinti ir jeigu reikia, pakeisti akumuliatorių. Naujas akumuliatorius tarnauja apie 5-6 metus, todėl ties šia riba reikėtų jį atidžiai patikrinti.
- Pakeisti stabdžių skystį. Ilgainiui stabdžių skystis pasensta, pritraukia drėgmės, todėl stabdžių sistema pasidaro mažiau efektyvesnė.
- Patikrinti stabdžių sistemą. Pasiekus tokią automobilio ridą, dažnai susidėvi stabdžių kaladėlės bei diskai.
- Pakeisti aušinimo skystį. Laikui bėgant aušinimo skysčio antikorozinės savybės suprastėja, todėl jį taip pat rekomenduojama pakeisti nauju.
- Pakeisti pavarų dėžės skystį. Įprastai automatinės pavarų dėžės skystį reikia keisti kas 60-80 tūkst. kilometrų, bet tikslus periodas priklauso nuo gamintojo.
Daugeliui šių darbų reikia specialių įrankių ir žinių, todėl jų atlikimą geriau patikėti specialistams. Visada išsisaugokite atliktų darbų sąskaitas, nes toks įrodymas prisideda prie automobilio vertės.
150 tūkst. kilometrų
Įveikus apie 150 tūkst. kilometrų vėl ateina laikas nemažoms išlaidoms. Jeigu tokia yra automobilio rida, variklio alyvą jau turėtumėte keisti penkioliktą kartą:
- vairo stiprintuvo skysčio keitimas;
- uždegimo žvakių keitimas;
- paskirstymo diržo/grandinės keitimas.
Verta dar kartą pabrėžti, kad tikslūs keitimo laikai ir periodai priklauso nuo automobilio, todėl būtinai atkreipkite dėmesį į vartotojo vadove esančias rekomendacijas.